Followers

09 November 2017

Doa yang Diamal Dato Seri Vida Selama 15 Tahun


Assalamualaikum.


"Qu Puteh, Qu Puteh.. barulah putih!!"


Siapa laa yang tak kenal dengan Dato' Sri Vida... Sangat sangat sangat sinonim dengan tagline tu kan... Anak-anak saya pun hafal dah. Siap buat gaya lagi!hehehe..



Baiklah. Hari nie saya nak kongsikan satu doa yang diamalkan Dato' Seri Vida selama 15 tahun sejak zaman daifnya dulu. 



doa-murah-rezeki-yang-diamal-dato-seri-vida




Ini merupakan doa yang diamalkan Dato Vida selama 15 tahun dari masa dia miskin dan daif lagi. Dan sampai sekarang masih lagi diamalkan.



Doa murah rezeki yang Nabi ajar pada sahabatnya Bader bin Abdullah al-Makhzumi.. Hadis ini Riwayat Abu Nu'aim.. Doanya berbunyi :


Bismillahi 'ala nafsi. Bismillahi 'ala ahli wa mali. Allahumma roddini bima qadhaiyt, wa 'afini fima abqaiyt, hatta la uhibba ta'jila ma akhkharta wala tak khira ma 'ajjalta...


Maksudnya : Bismillah untuk diriku. Bismillah untuk keluarga dan hartaku. Redhakanlah aku ya Allah terhadap apa yang Engkau takdirkan atas diriku dan selamatkan aku selagi mana menempuh baki hidupku, sehingga aku merasa tenang dan puas hati, tidaklah ingin disegerakan apa yang Kau tunda dan tidak pula ingin ditundakan apa yang Engkau segerakan.


Jom kita beramal bersama 






Untuk versi yang lebih jelas kat bawah nie ya.



Doa murah rezeki yang Nabi ajar pada sahabatnya Bader



Terima kasih pada Nadiah yang share doa nie di facebook.

Salam sayang ❤ Deanna Aris

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas komen! ^__~

Vitamin Cinta

Vitamin HOT untuk Wanita