Followers

30 May 2017

Tak Sangka Anak-anak Saya yang Terpilih!


Assalamualaikum.


Macam biasa tiap-tiap minggu kalau tak pergi dengan encik suami, saya akan pergi dengan ibu untuk beli lauk-pauk stok untuk seminggu.


Hari nie pun ramai orang nampaknya. Dalam kesesakan tu, tiba-tiba...


" Nah..ambil...ambil..."


Siapa pulak nie bercakap kat sebelah saya.. suruh ambil apa pulak nie?


Bila saya toleh, ada seorang abang nie tengah hulur duit kat anak saya yang sulung. Anak saya pulak malu-malu nak ambil.


Tengok abang tu bersungguh-sungguh saya pun suruh anak saya ambil duit yang dia hulur tu. Anak saya pun ambil sambil ucap " Terima kasih".


Dia terus hulur pada anak saya yang nombor dua. Dan juga anak saya yang ketiga yang saya dukung masa tu.


Saya sempat cakap kat abang tu, " Murah rezeki acik".. wakil anak-anak sebagai ucapan terima kasih dan doa atas pemberian dia.



Image result for rezeki



Memang betul la kan... rezeki tak pernah salah alamat. Rezeki tak pernah salah tuan!


Dalam ramai-ramai penuh sesak kedai tu anak-anak saya yang dia pilih untuk beri duit. Abang tu hanya asbab saja. Rezeki sememangnya datang daripada Allah SWT. Allah yang gerakkan hati dia untuk beri duit pada anak-anak saya.


Alhamdulillah. Terima kasih Ya Allah. 


Tiap seorang anak saya dapat RM2. Walaupun nilainya kecil pada mata kasar, namun bila kita mensyukuri rezeki tu besar nikmatnya kan?



Saya mendoakan abang pemurah tu terus diberikan kesihatan yang baik, rezeki yang melimpah ruah, keluarga yang bahagia, anak-anak yang soleh dan solehah juga terus dan sentiasa berada dalam limpahan rahmat dan kasih sayang Allah. Amin Ya Mujib.



Alhamdulillah ^__^






No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas komen! ^__~

Vitamin Cinta

Vitamin HOT untuk Wanita