Followers

15 November 2017

Diet Ikan Tingkat IQ Anak

16:15 0 Comments


diet-ikan-tingkat-IQ-anak

Shaklee News
Berita Harian 11 November 2017


Dianggarkan 70% jenis kecacatan serius berlaku ke atas bayi di dalam kandungan termasuk terencat akal dan cacat anggota badan boleh dicegah.


Kecacatan yang berlaku di dalam otak dan saraf tunjang boleh berlaku dalam tempoh beberapa minggu pertama selepas persenyawaan.


Ketika ibu bapa hanya menyedari bayi yang dikandung mengalami kecacatan mungkin keadaan itu sudah terlambat.


Saintis Penyelidik Kanan Shaklee Corporation (USA), Dr Sonhee Park, berkata risko kecacatan bayi dalam kandungan boleh dikurangkan melalui amalan pemakanan sihat sebelum dan semasa hamil.



Diet sihat kata beliau, membantu janin membesar dengan lebih sihat selain menyokong perkembangan mental, kognitif serta penglihatan bayi.


"Risiko kecacatan kelahiran yang serius boleh dicegah dengan mengambil asid folik atau vitamin B9 yang optimum," katanya pada sesi meja bulat bertajuk, 'Kesuburan dan Kehamilan: Kebenaran dan Mitos' yang dianjurkan pengeluar makanan tambahan, Shaklee, baru-baru ini.



Bijirin diperkaya dengan asid folik

Kekurangan vitamin B9 semasa hamil didapati meningkatkan risiko seperti spina bifida dan kecacatan serius pada otak, saraf tunjang dan jantung.


Pada tahun 1998, kerajaan Amerika Syarikat mengarahkan semua bijirin yang diperkayakan perlu diperkuatkan dengan asid folik bagi menurunkan kadar kelahiran cacat dalam kalangan penduduknya.


Langkah itu ternyata membuahkan hasil apabila kadar kecacatan kelahiran berkurangan di negara berkenaan.


Kementerian Kesihatan Malaysia pula menyarankan ibu hamil mengambil 600mikrogram (mcg) asid folik, 4.5 mcg vitamin B12, dan 200mcg iodin sehari.



"Nutrien seperti iodin meningkatkan kesuburan dan perkembangan minda janin dan mengurangkan risiko keguguran, kecacatan dan kelahiran tidak cukup bulan.



dr sonhee park
"Risko kecacatan kelahiran yang serius boleh dicegah dengan mengambil asid folik atau vitamin B9 yang optimum." 
Dr Sonhee Park,Saintis Penyelidik Kanan Shaklee Corporation (USA)




"Mengambil garam yang ditambah iodin meningkatkan IQ bayi dan menjadikan mereka lebih pintar tetapi perlu berhati-hati dengan kuantiti garam yang dimakan," katanya.




Bijak pilih ikan

Diet ikan dalam sajian meningkatkan Asid docosahexaenoic (DHA), penting untuk mendapatkan anak pintar tetapi sesetengah ikan mungkin tercemar dengan plumbum dan merkuri atau bahan toksin lain.


Ikan yang perlu dielakkan semasa hamil adalah tenggiri, ikan todak, ikan yu dan ikan tuna mata besar kerana mengandungi merkuri yang tinggi.



Pilihan ikan yang terbaik adalah kerapu, ikan merah, siakap, tuna sirip kuning, ikan keli, tilapia, sardin, ikan bilis dan hidupan laut seperti ketam, kapis, tiram serta sotong.


Bayi memerlukan lebih banyak DHA sehingga usia mencecah dua tahun dengan jumlah 8000 milimol/liter untuk meningkatkan minda.


Bagaimanapun, ikan yang dicemari merkuri meningkalkan kesan negatif ke atas sistem saraf, khususnya perkembangan otak janin.




Kepentingan nutrien untuk prakehamilan dan ketika hamil


Asid folik

  • cegah kecacatan bayi
  • cegah anemia (kekurangan darah)

Vitamin C
  • kulit, rambut dan kuku
  • meningkatkan imunisasi
  • bersifat antioksidan
  • penyerapan zat besi

Zat besi
  • mencegah anemia
  • menyalurkan oksigen kepada sel

Protein
  • menyokong pertumbuhan dan perkembangan janin/uri

Iodin
  • mengawal kadar metabolik
  • memberikan kesan ke atas kesuburan wanita
  • mencegah goiter (pembesaran kelenjar tiriod/hipertiroidism
  • pertumbuhan dan pembangunan minda
  • mencegah keguguran, kelahiran pra matang dan kematian bayi
  • makanan kaya iodin: makanan laut, garam yang diiodin dan seaweed

Kalsium
  • fungsi tubuh normal
  • tulang dan gigi sihat

Vitamin D
  • merangsang penyerapan kalsium
  • imunisasi
  • emosi

Asid lemak
  • perkembangan otak dan mata







Nak beli produk Shaklee?
Nak JOIN Ahli Shaklee?
Nak tambah duit poket dengan Shaklee?
email: mommyfarisazham@gmail.com 
whatsapp: 013-7073943 (Deanna) 
Fan page: Dunia Vitamin Semulajadi 
FB: Deanna Aris


Shaklee Top 10 Best Seller

09:29 0 Comments


shaklee-top-10-best-seller

Assalamualaikum dan selamat sejahtera.


Nak tau produk yang menjadi pilihan dan kegilaan ramai boleh tengok senarai produk yang ada dalam Shaklee Top 10 Best Seller.



Shaklee Top 10 Best Seller.
  1. Vivix
  2. ESP
  3. Omega Guard
  4. Sustained Release Vita-C Plus
  5. Ostematrix
  6. Alfalfa Complex
  7. Vitamin E Complex
  8. Vitalea
  9. Collagen Powder
  10. Lecithin




Oleh sebab jadi pilihan ramai, ada antara produk yang dalam senarai tu selalu aje kehabisan stok. 


Bagus sangat ke??


Jawapannya senang aje.
Shaklee adalah vitamin SEMULAJADI, SELAMAT dan BERKESAN.


3 elemen nie memang sangat penting untuk perolehi kesihatan dalam jangka masa panjang.


Dan bukan 3 tu aje tau. Ia dikuatkan lagi dengan satu kajian unggul pemakanan supplement Shaklee atau pun Landmark Study.


Mulakan asas kepada kehidupan yang sihat dan berpanjangan bersama Shaklee.

Di Shaklee, kami menyokong gaya hidup sihat termasuk pemilihan makanan sihat, cara pengambilan supplement yang betul dan senaman secara teratur lebih daripada 100 tahun. Kini, kami berbangga kerana telah menerbitkan Kajian Pemakanan Supplement Shaklee, sebuah kajian unggul, pertama seumpamanya yang menyokong potensi manfaat pengambilan supplement untuk jangka masa panjang dalm populasi pengguna yang unik.

Kajian Pemakanan Supplement Shaklee merupakan kajian yang dijalankan secara bebas oleg University Berkeley di California, terhadap cirak pengambilan, status kesihatan, status pemakanan nutrisi dan tahap kesihatan pengguna yang menggunakan pelbagai jenis supplement untuk jangka masa panjang. Kajian data-silang ini telah diterbitkan di dalam Jurnal Nutrisi, sebuah jurnal saintifik penilaian sejawat secara atas talian pada 24 Oktober 2007.(http://www.nutritionj.com/content/6/1/30)




Nak beli produk Shaklee?
Nak JOIN Ahli Shaklee?
Nak tambah duit poket dengan Shaklee?
email: mommyfarisazham@gmail.com 
whatsapp: 013-7073943 (Deanna) 
Fan page: Dunia Vitamin Semulajadi 
FB: Deanna Aris

12 November 2017

Pengalaman Manis bersama Shaklee

18:11 0 Comments

Assalamualaikum dan selamat sejahtera.



Tahun nie dah masuk tahun ke-5 berkenalan, bercinta dan bersama Shaklee. 




shaklee-different-perbezaan-shaklee


Detik perkenalan bermula masa saya tercari-cari macam mana nak banyakkan susu. Maklumlah, waktu tu baru lepas melahirkan anak sulung saya. Jadi masih kurang ilmu penyusuan nie. Happy sangat sebenarnya dapat kenal dengan Shaklee. Banyak yang saya belajar.









Dalam 5 tahun bersama Shaklee, memang banyak pengalaman manis. 





Dalam banyak-banyak yang manis tu saya suka nak share 2 cerita nie. Nak tau ke?hehehe



Cerita nie juga saya pernah kongsikan dalam 



Cerita nie jadi antara pengalaman manis bila saya dapat bantu customer saya atasi sembelit masa berpantang. Bayangkan masa dia whatsapp saya dia dah 4 hari sembelit. Tunggu barang sampai hampir seminggu jugak dia menanggung sembelit. 





dan



KENANGAN BERSALIN PALING BEST!!

Cerita nie pulak pengalaman saya sendiri amalkan vitamin Ibu Mengandung dan kesannya dapat lihat bila saya melahirkan anak saya.



Jangan lupa klik dan baca tau! (^__^)




2 pengalaman manis yang tak boleh lupa!



These statement have not been evaluated by the Food & Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or preventary disease. 




Nak beli produk Shaklee?
Nak JOIN Ahli Shaklee?
Nak tambah duit poket dengan Shaklee?
email: mommyfarisazham@gmail.com 
whatsapp: 013-7073943 (Deanna) 
Fan page: Dunia Vitamin Semulajadi 
FB: Deanna Aris




09 November 2017

Doa yang Diamal Dato Seri Vida Selama 15 Tahun

15:59 0 Comments

Assalamualaikum.


"Qu Puteh, Qu Puteh.. barulah putih!!"


Siapa laa yang tak kenal dengan Dato' Sri Vida... Sangat sangat sangat sinonim dengan tagline tu kan... Anak-anak saya pun hafal dah. Siap buat gaya lagi!hehehe..



Baiklah. Hari nie saya nak kongsikan satu doa yang diamalkan Dato' Seri Vida selama 15 tahun sejak zaman daifnya dulu. 



doa-murah-rezeki-yang-diamal-dato-seri-vida




Ini merupakan doa yang diamalkan Dato Vida selama 15 tahun dari masa dia miskin dan daif lagi. Dan sampai sekarang masih lagi diamalkan.



Doa murah rezeki yang Nabi ajar pada sahabatnya Bader bin Abdullah al-Makhzumi.. Hadis ini Riwayat Abu Nu'aim.. Doanya berbunyi :


Bismillahi 'ala nafsi. Bismillahi 'ala ahli wa mali. Allahumma roddini bima qadhaiyt, wa 'afini fima abqaiyt, hatta la uhibba ta'jila ma akhkharta wala tak khira ma 'ajjalta...


Maksudnya : Bismillah untuk diriku. Bismillah untuk keluarga dan hartaku. Redhakanlah aku ya Allah terhadap apa yang Engkau takdirkan atas diriku dan selamatkan aku selagi mana menempuh baki hidupku, sehingga aku merasa tenang dan puas hati, tidaklah ingin disegerakan apa yang Kau tunda dan tidak pula ingin ditundakan apa yang Engkau segerakan.


Jom kita beramal bersama 






Untuk versi yang lebih jelas kat bawah nie ya.



Doa murah rezeki yang Nabi ajar pada sahabatnya Bader



Terima kasih pada Nadiah yang share doa nie di facebook.

Salam sayang ❤ Deanna Aris

08 November 2017

4 Petua untuk Berjaya yang Diamalkan Pelajar Terbaik STPM Terengganu

16:46 0 Comments

Assalamualaikum.

Minggu peperiksaan bagi pelajar SPM dah pun bermula kan.. Semoga semua pelajar yang menduduki peeriksaan SPM tahun nie dapat menjawab peperiksaan dengan tenang dan mudah.



Hari nie saya terjumpa satu artikel tentang 4 Petua untuk Berjaya yang Diamalkan Pelajar Terbaik STPM Terengganu. Artikel nie memang artikel lama, tahun 2012. Namun, ada sesuatu yang penting dalam artikel nie yang mungkin kita dapat ambil contoh dan pengajaran daripadanya.



Semoga ianya dapat memberi manfaat.



Seorang daripada pelajar terbaik Sijil Tinggi Persekolahan Malaysia (STPM) negeri Terengganu, Siti Aisyah Syahirah Azman dari Sekolah Menengah Agama Maarif di sini sentiasa mengamalkan empat perkara yang beliau anggap telah menentukan kejayaannya.


Anak sulung daripada tiga orang adik beradik ini berkata, amalan yang dilakukan secara ikhlas setiap hari itu mempermudahkan beliau belajar dan mengulang kaji pelajaran sehinggalah mencapai kejayaan dalam semua mata pelajaran yang diambil.



"Saya selalu amalkan sembahyang sunat dhuha, sembahyang hajat, baca Al-Quran dan berpuasa sunat setiap Isnin dan Khamis,” katanya ketika ditemui di sekolahnya selepas menerima keputusan STPM di sini hari ini.



Gadis berusia 19 tahun ini memperolehi ”A” dalam Pengajian Am, Usuluddin, Syariah dan Sejarah serta ”B ” dalam Bahasa Arab.



Siti Aisyah Syahirah, anak seorang ahli perniagaan dan ibunya seorang guru agama berkata, masanya tidak pernah dibiarkan berlalu dengan kosong tanpa kegiatan yang berfaedah yang sekurang-kurangnya dipenuhi dengan membaca Al-Quran.


Sumber:kosmo


petua-untuk-berjaya




Salam sayang  ❤Deanna Aris

Testimoni Omega: Keputusan Peperiksaan Semakin Baik

08:05 0 Comments

Assalamualaikum dan selamat sejahtera.


Dalam usaha kita nak melahirkan anak yang pintar, keperluan nutrisi yang baik juga amat penting untuk perkembangan tumbesaran anak-anak kita.



Berdasarkan penyelidikan yang dibuat, Omega-3 antara nutrien penting yang membantu dalam perkembangan otak yang sihat untuk kanak-kanak yang sedang membesar.



Jadi hari nie saya nak kongsikan satu Testimoni Omega: Keputusan Peperiksaan Semakin Baik.



Jom layan testimoni.

testimoni-omega-keputusan-peperiksaan-semakin-baik

testimoni-omega-keputusan-peperiksaan-semakin-baik


Consume Omega Guard - result exam semakin baik.



Alhamdulliah, keputusan exam anak semakin baik. Lepas dapat semua result akhir tahun, semua subjek menunjukkan peningkatan. Terutama mandarin. Kalau dulu lulus cukup-cukup je. Memang agak susah untuk saya mengajar bahasa selain daripada bahasa ibunda – Bahasa Melayu. Saya hanya boleh bantu, jika dia translate masalah tersebut dalam bahasa melayu. 


Selepas saya bagi wawa consume Omega Guard, tumpuan belajarnya makin tinggi. Daya ingatan nya juga makin bagus. Usaha dan doa juga sangat penting.Saya juga beri wawa Vit C sebab dia mudah diserang selsema dan alahan kepada habuk. Pada mulanya dia mengalami healing crisis yang teruk juga. Kahak pekat dan kental, batuk dan hidung berasa tidak selesa. Saya sarankan wawa minum banyak air kosong serta teruskan pengambilan Omega dan Vit C. Alhamdullilah, sekarang berasa sangat selesa tanpa selsema.



Diantara kebaikan Omega Guard:

1.Membantu meningkatkan sistem imunisasi kanak-kanak dan dapat merawat demam selsema dan batuk kerana Omega 3 ini bersifat panas jadi bila dimakan secara tidak langsung memberi kesan panas dalam badan.


2. Membantu dalam perkembangan otak kanak-kanak - kajian menunjukkan kanak-kanak yg mula mengambil omega 3 lebih awal ternyata otaknya lebih cergas.


3. Dengan pengambilan Omega 3 juga kanak-kanak lebih cergas dan aktif serta membantu meningkatkan fokus dan daya ingatan kanak-kanak semasa belajar.



Jom pastikan anak-anak kita mendapat khasiat Omega Guard, minyak ikan tulen dalam kapsul lembut yang mudah hadam. 



Nak baca lagi tentang Omega Guard Shaklee klik DI SINI.







These statement have not been evaluated by the Food & Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or preventary disease. 




Nak beli produk Shaklee?
Nak JOIN Ahli Shaklee?
Nak tambah duit poket dengan Shaklee?
email: mommyfarisazham@gmail.com 
whatsapp: 013-7073943 (Deanna) 
Fan page: Dunia Vitamin Semulajadi 
FB: Deanna Aris



07 November 2017

6 Sebab Mengapa Perlu Pilih Omega Guard Shaklee

17:50 0 Comments

Assalamualaikum dan selamat sejahtera.


Hari nie saya nak kongsikan tentang keunikan dan keistimewaan minyak ikan Shaklee iaitu Omega Guard.


Omega Guard juga antara 10 produk Shaklee TERLARIS sepanjang tahun. Mesti ada sebab yang kuat kenapa ramai sangat sukakan Omega nie kan sedangkan ada banyak lagi jenama minyak ikan lain di pasaran. 



Jom kita kaji 6 sebab mengapa perlu pilih Omega Guard Shaklee.

6 sebab mengapa perlu pilih omega guard shaklee



1- Pertama
Penyulingan Molekul 3 peringkat


penyulingan molekul 3 peringkat omega guard


Penyulingan molekul 3 peringkat ini adalah untuk ketulenan dan kepekatan minyak ikan. Proses proprietari ini memekatkan Omega 3, dan menyingkirkan komponen berbahaya seperti raksa, plumbum, arsenik, kadmium, dioxins dan lain-lain bahan cemar.


Kebanyakkan pengusaha minyak ikan memilih kaedah penyulingan tekanan tinggi untuk ekstrak minyak ikan tapi kaedah ini boleh memusnahkan nutrien dan TIDAK menapis logam berat yang membahayakan kesihatan pengguna.



2- Kedua
Kualiti terjamin.

Minyak ikan bergred Farmaseutikal.

Apa yang dimaksudkan dengan "farmaseutikal"?

Terma 'gred farmaseutikal' ini digunakan oleh pakar-pakar dalam industri minyak ikan dalam menentukan KANDUNGAN OMEGA 3 dalam supplement minyak ikan.


Minyak ikan bergred farmaseutikal sangat pekat dan mengandungi sekurang-kurangnya 85% Omega 3.



3- Ketiga
Mempunyai DHA dan EPA yang sangat tinggi.

Satu sajian Omega Guard memberikan 990mg asid lemak omega 3 (546mg EPA, 360mg DHA).

EPA (asid eicosapentaenoic) - Apabila kita bercakap mengenai asid lemak omega-3 dalam ikan, kita biasanya merujuk kepada EPA.


Ikan tidak menghasilkan EPA, mereka mendapatkannya dari alga yang mereka makan.


EPA menyokong kesihatan jantung.


DHA (asid docosahexaenoic) merupakan komponen utama retina manusia (dalam mata), sperma, dan korteks serebrum (dalam otak).


40% daripada semua asid lemak poli tak tepu (PUFA) dalam otak terdiri daripada DHA. DHA membentuk 60% daripada PUFA dalam retina. Separuh daripada berat membran plasma neuron yang terdiri daripada DHA.

Semua tau kan susu ibu kaya dengan DHA.

DHA juga menyokong pertumbuhan dan fungsi otak.



4-Keempat
Mengandungi 7 spektrum lengkap asid lemak omega-3 tulen yang terhasil secara semulajadi seperti EPA, DHA dan banyak lagi. 



5- Kelima
Bau dan rasa kesan hanyir yang minimum.



6- Keenam


Diiktiraf oleh Friend of the Sea
Ianya untuk memastikan bekalan berterusan minyak ikan berkualiti tanpa menjejaskan alam sekitar.






Bagaimana dengan minyak ikan korang?


Jom ubah kepada minyak ikan yang lebih berkualiti, dijamin selamat dan semulajadi.







These statement have not been evaluated by the Food & Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or preventary disease. 




Nak beli produk Shaklee?
Nak JOIN Ahli Shaklee?
Nak tambah duit poket dengan Shaklee?
email: mommyfarisazham@gmail.com 
whatsapp: 013-7073943 (Deanna) 
Fan page: Dunia Vitamin Semulajadi 
FB: Deanna Aris

Promosi November 2017: Diskaun 20% GLA Complex dan Vitamin E Complex

13:52 0 Comments

Assalamualaikum dan selamat sejahtera.


Promosi November 2017: Diskaun 20% GLA Complex dan Vitamin E Complex






GLA Complex dan Vitamin E Complex antara 10 produk terlaris Shaklee sepanjang tahun. Jadi korang sangat beruntung sebab boleh rembat produk yang terlebih laris nie dengan diskaun 20% tau!

Bukankah ni masa terbaik untuk jimat?



Nak beli produk Shaklee?
Nak JOIN Ahli Shaklee?
Nak tambah duit poket dengan Shaklee?
email: mommyfarisazham@gmail.com 
whatsapp: 013-7073943 (Deanna) 
Fan page: Dunia Vitamin Semulajadi 
FB: Deanna Aris

06 November 2017

Daily Essential Set Shaklee: Fungsi 5 Vitamin Dalam Set Keperluan Harian Shaklee

17:23 0 Comments

Assalamualaikum dan selamat sejahtera.


Jom kita bersama tingkatkan pengambilan vitamin dan mineral dengan rangkaian produk nutrisi penting Shaklee iaitu Daily Essential Set Shaklee.






Nutrisi penting Shaklee melengkapi keperluan nutrisi asas dengan gabungan Shaklee ESP Soy Protein Isolate Powder, Vita-Lea®, OmegaGuard™ dan Sustained Release Vita-C PlusTM. 


Dengan 28 vitamin dan mineral penting
asid lemak omega-3
14g protein setiap hidangan, 
dan 500mg Vitamin C semula jadi setiap hidangan, 
pek nutrisi penting ini membantu tubuh kita mendapat nutrisi asas berkhasiat yang diperlukan untuk menyokong kesihatan yang optimum.



Fungsi 5 Vitamin Dalam Set Keperluan Harian Shaklee

sustained release vitamin c plus shaklee
Sustained Release Vita-C Plus


Vitamin C semula jadi untuk kesihatan gigi, gusi, tulang, kolagen dan hampir kesemua elemen yang membentuk tubuh badan kita.





Omega Guard
Membekalkan spektrum luas tujuh asid lemak penting omega-3 bergred farmaseutikal dan dilengkapi dengan proses penyulingan proprietari molekul tiga peringkat.





Vita-Lea® Iron Formula

Memberikan 28 vitamin penting dan mineral utama untuk menyokong kesihatan dan kesejahteraan optimum.



B-Complex

Vitamin B memainkan peranan penting untuk fungsi tubuh kerana ia membantu menukar makanan kepada tenaga untuk sel-sel anda.



ESP Mixed Soy Protein Isolate Powder

Makanan lazat yang kaya dengan kalsium and protein.

Protein soya membantu mengurangkan kolesterol.

Nota: Jumlah protein soya yang disyorkan untuk memberikan kesan penurunan terhadap kolesterol darah adalah 25g sehari.





These statement have not been evaluated by the Food & Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or preventary disease. 



Nak beli produk Shaklee?
Nak JOIN Ahli Shaklee?
Nak tambah duit poket dengan Shaklee?
email: mommyfarisazham@gmail.com 
whatsapp: 013-7073943 (Deanna) 
Fan page: Dunia Vitamin Semulajadi 
FB: Deanna Aris

Vitamin Cinta

Vitamin Cinta

Vitamin HOT untuk Wanita

Vitamin HOT untuk Wanita