Popular Posts

Thursday, 17 March 2016

Pencuci Organik yang Serbaguna & Berkuasa!!

Assalamualaikum dan selamat sejahtera.


Hari nie terasa sangat teruja nak share pasal Basic H nie. 

Masih ramai yang tertanya-tanya, apa Basic H tu? Basic H nie boleh dikatakan pencuci serbaguna tau. Yang best nya, dalam banyak-banyak kerja rumah tu kita boleh guna 1 pencuci nie je >> Basic H. Serius, memang best!! 


Ini la dia Basic H yang super duper best tu (^___^)


Jom kenali lebih lagi Basic H nie.



Basic H2™ Organic Super Cleaning Concentrate
Kaedah Mencuci Secara Semula Jadi Tanpa Racun


Setiap botol Basic H2 Organic Super Cleaning Concentrate dengan kepekatan berganda ini sungguh selamat digunakan dan dilengkapi kuasa pembersihan yang tinggi untuk menanggalkan kotoran dan minyak dalam sekelip mata. Basic H² berkesan untuk membersihkan tumpahan susu, mengelap tingkap, menyental kotoran pada gril, dan1001 kegunaan lagi. Cubalah sendiri dan lihat betapa kagumnya anda!


Hanya Satu Pencuci Untuk Ribuan Kerja Rumah
  • Ultra-pekat: 16 auns boleh dicairkan menjadi 48 gelen pencuci berkuasa tinggi.
  • Pencuci serba guna: menanggalkan kotoran, gris dan minyak daripada sebarang permukaan yang boleh dicuci, di dalam dan di luar rumah.
  • Mencuci kotoran berminyak dan gris yang paling degil, tanpa meninggalkan kesan comot.
  • Dua kali lebih pekat berbanding rumusan Basic H² asal – hanya gunakan separuh sahaja.
  • Tidak perlu dibilas, tidak meninggalkan sebarang sisa sabun atau kesan palitan.

Gunakan Pada Sebarang Permukaan Yang Boleh Dicuci – Di Dalam atau Di Luar Rumah
  • Dinding, tingkap dan cermin
  • Kaunter dapur, jubin dan lantai
  • Peralatan
  • Dapur
  • Hiasan kayu
  • Periuk belanga
  • Perabot (Jangan gunakan dalam akuarium atau tangki air pengelap cermin kereta)

Cara Penggunaan Untuk Hasil Terbaik

Dapur, peralatan, perabot, hiasan kayu, dinding, keluli tahan karat, granit, marmar dan bilik mandi
1⁄4 sudu teh + 16 oz. air dalam Penyembur Get Clean

Periuk belanga
1⁄2 sudu teh + 1 gelen air suam

Tingkap dan cermin
1-2 titis + 16 oz. air dalam Penyembur Get Clean

Lantai
1 sudu besar + 1 gelen air

Kain benang biri-biri, nilon, fabrik berkualiti tinggi
1⁄2 sudu teh dalam satu besen air suam



Tahukah Anda?

  • Kebanyakan pencuci serba guna mengandungi toksin yang boleh disedut atau diserap melalui kulit.
  • Pelarut sintetik boleh mengganggu keseimbangan hormon.
  • Pelarut organik seperti butyl cellosolve merupakan toksin saraf dan boleh merengsakan hidung.
  • Morpholine, sejenis toksin berbahaya, boleh mengakibatkan kerosakan hati atau buah pinggang.
  • Pencuci kaca mengandungi ammonia, sejenis racun yang boleh merengsakan kulit, mata dan sistem pernafasan.


Basic H2 Tidak Mengandungi Bahan-Bahan Ini Mahupun Bahan Berbahaya Yang Lain



Keunikan Shaklee
  • Selamat
  • Tidak toksik
  • Tiada gas beracun
  • Tiada bahan kimia berbahaya
  • Tanpa pewangi
  • Lembut pada tangan anda
  • pH seimbang
  • Tanpa klorin
  • Berkesan :Amat berkesan menanggalkan minyak. Ultra-pekat: 16 oz. Boleh dicairkan menjadi 48 gelen.
  • Mesra Alam :Rumusan semula jadi daripada sumber yang mapan (diekstrak daripada jagung dan kelapa)
  • Mudah biorosot
  • Tanpa fosfat
  • Bungkusan yang boleh dikitar semula
  • Tanpa bahan pewarna
  • Selamat untuk sistem septik dan pembetungan
=====================================================================

Testimoni sendiri:

Kerja rumah yang saya sangat suka guna Basic H nie mop lantai. Senang kerja sebab sekali mop je. Tak payah nak 2 kali kerja. Bila pakai pencuci lain kan kena bilas. Tapi pakai Basic H nie tak payah bilas-bilas dah. Kan senang kan...kerja pun cepat siap. Tenaga pun dapat dikurangkan hehe...

Dengan sekali mop je lantai dah bersih berkilau dah. Yang best nya lagi, mop lantai guna Basic H nie tak ada rasa melekit-lekit macam kita guna pencuci biasa yang selalu jual kat kedai tu tau. Serius tak ada rasa melekit-lekit dan memang sedap bila kaki memijak. Sekali sehari mop pun dah cukup dah. 

Untuk mop lantai nie cuma guna beberapa titis je. Nampak je kecik botol Basic H tu tapi kuasa dia..sangattttttttttttttttttttttttttt besar tau! Lagi 1 memang boleh jimat banyak bila guna Basic H nie. Tahan berbulan-bulan.

Nie dia kesan rumah saya lepas di mop dengan Basic H (^_^). Bersih berkilau dengan sekali mop je. Kerja cepat siap hati pun senang hehe


Testimoni pengguna lain:



Fuhhhh berkilau habis rumah dia kan. 
Kredit 
Jangan tunggu lagi. Jom dapatkan Basic H hari ini!!

* Testimoni ini adalah pengalaman customer dan hasil dari setiap consumer mungkin berbeza. Namun ini tidak bermakna vitamin ini boleh mengubat atau menyembuhkan sebarang penyakit. 

* These statement have not been evaluated by the Food & Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or preventary disease. 


Untuk maklumat lanjut tentang pembelian produk Shaklee / keahlian / jana pendapatan dari rumah sila hubungi saya seperti di bawah: 
email: mommyfarisazham@gmail.com 
SMS / whatsapp: 013-7073943 (Deanna) 

Wednesday, 16 March 2016

Kenali Simbol Pada Bekas Plastik

Adakah anda pernah meminum air dari botol plastik dan melihat simbol segitiga di bahagian bawah dengan lebih terperinci?
Adakah anda tahu apa gunanya nombor yang tercatat padanya?

Adakah anda rasa bahawa ia hanya untuk kitar semula?
Jika anda menjawab ya, ia menandakan anda adalah SALAH!
Sebenarnya kegunaan bilangan nombor tersebut adalah sebagai satu indikator kepada kita dalam memberitahu BAHAN KIMIA apakah yang digunakan dalam menghasilkan botol plastik tersebut.
Kod nombor pada simbol ini bukannya menunjukkan lebih besar nombornya, lebih tahan lama bekas tersebut, sebaliknya ia menunjukkan jenis bahan yang diguna (dari unsur Polymer iaitu bi-produk dari bahan Petroleum).
Ini bermakna bahan plastik yang terkandung di dalam bekas tersebut telah terhakis dan masuk ke dalam makanan/minuman tersebut.
Ia dikeluarkan oleh The Society of Plastic Industry pada tahun 1988 di US. Dan seterusnya kod-kod ini digunapakai oleh badan-badan yang berkaitan seperti ISO. Mari kita kenali jenis-jenis plastik yang dihasilkan dan digunakan secara meluas di seluruh dunia.


PERHATIKAN SIMBOL INI DI BEKAS PLASTIK SEBELUM GUNA.

Kod No. 1 – Polyethylene Terephthalate (PETE atau PET)

Simbol ini biasanya diklasifikasikan untuk botol yang jernih seperti botol air mineral. 


Penggunaannya disarankan hanya sekali pakai sahaja kerana jika terlalu kerap digunakan lebih-lebih lagi untuk mengisi air panas, lapisan polimer pada botol tersebut akan bocor dan mengeluarkan karsinogenik iaitu antara pencetus kanser. 


Semasa plastik jenis ini dihasilkan, antimoni trioksida yang boleh mengundang bahaya kerana ia boleh memasuki tubuh melalui sistem pernafasan.

Sekiranya seseorang terdedah pada bahan ini dalam jangka masa yang lama, iritasi pada kulit dan saluran pernafasan akan berlaku.

Bagi wanita pula, ia boleh meningkatkan masalah haid, keguguran kandungan dan berkemungkinan anak yang dilahirkan mengalami pertumbuhan yang lambat sehingga usianya menjangkau 12 bulan.


Kod No. 2 – High Density Polyethylene (HDPE)

Lazimnya kita menjumpai simbol ini pada botol susu dan bekas makanan. HDPE merupakan salah satu bahan plastik yang selamat digunakan kerana kemampuannya mencegah tindak balas kimia antara kemasan plastiknya dengan minuman atau makanan yang diisi di dalamnya. 

HDPE memiliki sifat bahan yang kuat, keras dan lebih tahan pada suhu yang tinggi. Seperti juga PET, ia disarankan untuk sekali pakai kerana pembebasan antimoni trioksida akan meningkat dari masa ke semasa.



Kod No. 3 – Polyvinyl Choride (V atau PVC)

Ia adalah sejenis yang plastik yang paling sukar dikitar. Ia biasanya digunakan sebagai pembalut makanan (cling wrap) dan pada botol-botol yang lain. 

Ia juga mengandungi DEHA yang berupaya bertindak balas dengan makanan yang dibalut dengan plastik ini apabila ia bersentuhan secara terus. DEHA mencair pada suhu -15 darjah. Apabila berlaku tindak balas antara PVC dengan makanan yang dibalut dengannya boleh mengundang bahaya kepada ginjal, hati dan berat badan.



Kod No. 4 – Low Density Polyethylene (LDPE)

Sejenis plastik berwarna coklat yang dihasilkan daripada minyak bumi (thermoplastic). Ia dipakai sebagai bekas makanan atau botol-botol yang kemek. Ia bersifat kuat, tembus cahaya, fleksibel dan permukaannya agak berminyak. Ia sangat tahan di bawah suhu 60 darjah selsius kepada tindak balas kimia dan mempunyai daya perlindungan yang baik terhadap wap air tetapi kurang elok bagi gas-gas lain seperti oksigen. Ia masih boleh dikitar semula tetapi sukar untuk dilupuskan.



Kod No. 5 – Polypropylene (PP)

Ia merupakan pilihan yang terbaik untuk bahan plastik terutamanya sebagai tempat menyimpan makanan, minuman dan botol susu bayi. Ia bersifat jernih, lebih kuat dan ringan dengan daya tembusan wap yang rendah, tahan terhadap minyak, stabil pada suhu yang tinggi serta berkilat. Boleh ditemui pada penutup botol, botol kicap dan juga pada bekas perubatan.




Kod no. 6 – Polystyrene (PS)

Kebiasaannya digunakan sebagai bekas makanan styrofoam dan cawan atau gelas minuman pakai buang. Ia juga merupakan polimer aromatik yang boleh mengeluarkan styrene pada makanan sekiranya ia bersentuhan. 

Styrene ini juga boleh ditemui pada asap rokok, kenderaan atau kilang. Plastik PS ini seharusnya dielakkan kerana ia berbahaya pada otak, berpotensi mengganggu hormon estrogen wanita yang mengakibatkan masalah kepada sistem peranakan, pertumbuhan dan sistem saraf. Ia juga susah dikitar semula malah memerlukan masa yang lama untuk memprosesnya.



Kod No. 7 – Other : SAN (Styrene acrylonitrile), ABS (Acrylonitrile butadiene styrene), PC (polycarbonate)

Ia boleh ditemui pada bekas makanan dan minuman, komputer dan alat elektronik. PC biasanya digunakan untuk botol susu bayi, sippy cup, botol minuman dan tin susu formula. 

Bahan ini boleh memindahkan Bisphenol-A. Jika suhu meningkat ekoran pemanasan kepada makanan dan minuman yang berpotensi merosakkan hormon, kromosom pada ovari, penurunan penghasilan sperma serta mengubah fungsi imunisasi.

SAN dan ABS pula memiliki daya tahan yang tinggi terhadap tindak balas kimia dan suhu, kekuatan, kekakuan dan pertambahan tingkat kekerasan.

SAN biasa terdapat pada mangkuk adunan (mixer), balutan termos, piring, alatan makanan, penapis minuman dan berus gigi manakala ABS pula digunakan pada barang mainan dan paip.

SAN dan ABS merupakan bahan plastik yang sangat baik digunakan.



Kesimpulan

Setelah kita mengetahui tentang kesan dan bahaya penggunaan jenis-jenis bahan plastik seperti yang telah diperbincangkan. 

Saya menyeru dan menyarankan agar kita bersama-sama berganding bahu untuk mengambil tindakan SEGERA supaya mengelak dari berlakunya sebarang perkara yang tidak diingini kepada keluarga dan sanak saudara. 

INGAT! pastikan bahan-bahan plastik berkod 1 hanya digunakan sekali sahaja. Manakala bahan plastik berkod 5, jangan digunakan dalam tempoh yang terlalu lama.

Tetapi PERINGATAN yang paling PENTING ialah JANGAN MENGGUNAKAN LANGSUNG bahan plastik berkod 3,6 dan 7.

Alternatif terbaik dalam mengelak penggunaan bahan-bahan ini ialah menggantikannya dengan bekas yang diperbuat dari seramik atau kaca yang dijamin selamat.




Semoga bermanfaat!

Wednesday, 3 February 2016

Testimoni Ostematrix: Selepas 4 Hari Sembelit, Lega dengan Ostematrix

Assalamualaikum dan selamat sejahtera.

Apa khabar semua? Harapnya semua dalam keadaan sihat sejahtera dan bahagia gembira di samping keluarga tercinta.

Ok lah, jom kita layan testimoni daripada salah seorang customer saya nie. 4 hari dah dia sembelit, kesian dia..


ostematrix bantu ibu berpantang dari sembelit, cara atasi sembelit masa berpantang, elak sembelit masa berpantang, ubat berkesan untuk sembelit
Testimoni Ostematrix: Selepas 4 hari Sembelit, Lega dengan Ostematrix


Customer saya nie sedang berpantang buat kali pertama. Bila teringat sembelit masa berpantang nie, memang seriau lah!huhu..

Lepas 2 hari beliau makan Ostematrix dengan konsisten dan minum air yang cukup, najis dapat keluar tanpa rasa sakit. Alhamdulillah. Memang rasa lega dan syukur dapat bantu beliau. Alhamdulillah Ya Syakur..

Macam mana Ostematrix nie dapat membantu ibu-ibu yang sedang berpantang atasi sembelit?

Pertama yang anda perlu tahu, Ostematrix nie bukan hanya sekadar Kalsium.

Keduanya, selain Kalsium, ia juga dilengkapi dengan Magnesium, Vitamin D, Boron, Manganese, Zink dan Copper.

Ketiga, bahan utama yang membantu menyelesaikan masalah sembelit adalah MAGNESIUM.
Magnesium berperanan melegakan otot dalam usus di mana ia dapat membantu untuk mewujudkan pergerakan yang lebih baik dan lancar. Magnesium juga berfungsi untuk menyerap air ke dalam kolon dan seterusnya melembutkan najis dan melancarkan pembuangan najis dari badan.

Best kan Ostemarix nie! Memang sangat membantu untuk bebas dari sembelit yang mengerikan masa dalam berpantang..huhu



cara atasi sembelit dengan ostematrix, sembelit masa berpantang, ostematrix bagus untuk sembelit, cara paling mudah atasi sembelit masa berpantang
Ostematrix Shaklee

Manfaat lain Ostematrix

1. Menguatkan Tulang - Kalsium menghalang osteoporosis, menguatkan kuku, kerangka, gigi, sistem saraf. Ia juga merawat tulang retak, osteomalacia (rickets dewasa), kuku rapuh, eczema, kekejangan, gusi berdarah dan merangsang darah untuk memekat.

2. Memperbaiki kekejangan dan kebas-kebas - Pengambilan 600mg kalsium sebelum tidur akan memperbaiki kebas-kebas, kekejangan, sakit sendi dan arthritis

3. Meringankan stress - Ianya mengimbangi tekanan darah, memelihara denyutan jantung, impuls saraf, penenang saraf, menggalakkan tidur selesa, memperbaiki jantung berdebar, gementar, mimpi buruk dan stress. Juga memperbaiki depresi, mood swing, sakit kepala dan pitam.

4. Memperbaiki masalah haid - Kajian menunjukkan dengan pengambilan 1000mg kalsium dan magnesium serentak meringankan sakit waktu haid dan membantu membuang air kecil.

5. Pengalkalian tubuh - Kalsium adalah mineral alkalin, dan ianya berkesan memastikan imbangan pH tubuh. Ianya juga menghalang obesiti diwaktu umur tua. 
Tambahan pula kalsium membantu sel menyerap nutrien dan merangsang detoksifikasi.

6. Memperbaiki hiperaktiviti perut dan gastrik.


Jangan tunggu lagi. Dapatkan sekarang! (^__^)


* Testimoni ini adalah pengalaman customer dan hasil dari setiap consumer mungkin berbeza. Namun ini tidak bermakna vitamin ini boleh mengubat atau menyembuhkan sebarang penyakit. 

* These statement have not been evaluated by the Food & Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or preventary disease. 



Untuk maklumat lanjut tentang pembelian produk Shaklee / keahlian / jana pendapatan dari rumah sila hubungi saya seperti di bawah: 
email: mommyfarisazham@gmail.com 
SMS / whatsapp: 013-7073943 (Deanna) 

Anak Susah Nak Dengar Kata? WAJIB BACA!


apa nak buat bila anak tak dengar cakap kata, cara mengatasi anak tak dengar cakap kata, cara mengatasi marah pada anak, tips kecantikan, supplement kecantikan

"Pergi mandi sekarang, nanti mak buang semua mainan!"
Kawan aku kata, ni antara silap paling besar ibu bapa di Malaysia ni.
Aku ada seorang kenalan ni, anaknya sangat dengar kata, tak melawan cakap.
Sejuk saja hati tengok. Aku pelik, nak kata kawan aku ni garang, tak juga.
Tak pernah aku tengok dia jerit pada anak dia.
.
.
Aku pun cuba korek rahsia dia. Sebab aku tengok anak-anak orang lain, menjerit menangis melawan tu perkara biasa. Tapi anak dia tak.
Mula-mula dia buat lawak, dia kata sebab baka dia. Aku gelak saja masa tu.
Tapi lepas tu dia mula kongsikan sesuatu yang aku tak pernah terfikir pun selama ni.
.
.
"Orang kita ni kerap sangat ugut anak perkara yang dia takkan buat pun"
Aku pun dengar saja apa dia cuba katakan. Dia sambung.
.
"Ko selalu dengar tak, mak ayah yang ugut anak dia nak letak dalam hutan lah, nak buang semua mainan dia lah, nak bagi tinggal dengan orang gila lah?"
Aku anggukkan saja. Sebab memang aku kerap dengar ungkapan macam tu.
.
.
"Tapi pernah ko tengok mak ayah tu betul-betul buang semua mainan, letak anak dia dalam hutan?"
Aku gelengkan kepala. Sebab pada aku, tiada ibu bapa yang sanggup buat macam tu. Kawan aku sambung lagi.
.
"Ko rasa apa yang anak ko akan rasa, bila ko kerap ugut perkara yang ko takkan buat pun? Mak ayah selalu rasa anak ni terlalu kecil untuk faham. Ini silap besar kita. Anak-anak kecil kita sangat bijak sebenarnya. Bila kita kerap ugut macam tu tapi tak buat pun, dari hari ke hari, anak-anak akan anggap kita ni cakap tak serupa bikin."
.
"Setiap kali mak ayah buat macam tu, sikit demi sikit anak akan hilang rasa hormat dan kurang takut pada apa kita cakap. Dalam fikiran depa, buat apa takut, mak ayah dia bukan akan buat pun. Gertak je lebih, tapi habuk pun tarak!"
.
"Ugut anak kata, pergi kemas mainan, kalau tak, mama tak bawa pergi McD. Tup tup, anak dia tak kemas, tapi petang tu mama dia bawa juga pergi McD tu. Anak-anak akan fikir yang buat apa depa nak ikut cakap, sebab kalau tak ikut pun, dapat juga apa dia nak!"
Aku mula nampak sesuatu yang selama ni aku tak terfikir. Patut ramai anak-anak kurang hormat apa yang ibu bapa suruh buat. Kawan aku sambung lagi.
.
.
"Kita duk sibuk kata menteri tu cakap tak serupa bikin, lepas tu kita pun jadi hilang hormat pada pak menteri. Macam tu juga anak-anak. Kita cakap tak serupa bikin, anak-anak pun mula hilang rasa hormat pada percakapan kita"
Panjang lagi kawan aku tu kongsi cerita dia. Tapi aku dah ingat-ingat lupa. Ayat-ayat atas ni pun aku taip lebih kurang ikut apa aku ingat saja.
Tapi bawah ni aku ringkaskan apa nasihat dia pada ibu bapa yang nak anak-anak yang dengar cakap.
.
.
1. Tak perlu jadi pemarah, cukup jadi tegas. Ada beza antara marah dan tegas. Ibu bapa sekarang ramai suka marah tapi tak tegas. Bab jerit no 1, tapi cakap selalu tak serupa bikin.
.
2. Jangan suka ugut anak dengan perkara yang kita tahu kita takkan buat pun. Kalau nak ajar anak pasal consequences pun, pastikan cakap apa yang kita akan buat saja.
Contoh, 'Pergi mandi sayang, kalau tak nanti mama tak bawa pergi taman petang ni'. Kalau dia tak buat, tak perlu marah, tak perlu jerit. Tapi bila sampai petang, jangan bawa pergi taman. Walaupun dia menangis jerit masa tu.
Biar anak kita tahu, kita bukan pemarah tapi kita tegas. Setiap apa kita cakap, kita buat. Dia akan mula hormat dengan apa yang kita cakapkan. Walaupun tanpa menjerit.
.
.
3. Katakan anak kita cuba merayu minta maaf kata dia tak buat lagi. Dia janji. Lepas tu dia minta bawa pergi taman hari yang sama dia buat salah tu juga, jangan bawa. Walaupun dia dah minta maaf.
Kata pada dia, "hari ni sayang dah buat salah, mama tak bawa pergi taman. Kita tengok esok, kalau sayang dengar kata, kita pergi esok."
Esoknya bila kita suruh mandi, dia akan mula teringat, semalam mama papa dia betul-betul tak bawa pergi taman. Hari ni kena dengar cakap.
.
.
4. Bila anak dengar kata, berikan reward. Jangan hanya tahu nak ugut bila dia tak dengar kata tapi tak berikan reward bila dia dengar kata.
.
.
5. Jangan lupa berdoa pada Allah swt. Usaha kita ni asbab saja, yang bagi rezeki anak dengar kata tu, Allah swt. Bukan kita sendiri.
.
Walaupun aku tiada anak lagi, tapi aku kongsikan ni sebab aku masih nampak ramai ibu bapa yang masih buat kesilapan ni, tanpa kita sedar pun.
Terima kasih sahabat. Pada ibu bapa di luar sana, jom share post ini supaya lebih ramai dari kita dapat perbaiki diri kita. Supaya anak kita semua juga menjadi anak yang dengar kata. InsyaAllah.
kredit to Muhammad Zukermi.


Semoga bermanfaat!

Tuesday, 2 February 2016

Tip Memiliki Kediaman Yang Sihat



basic H, hand dish wash, pelembut baju paling selamat, pencuci serbaguna, rahsia rumah bersih, rahsia kecantikan dalaman

sumber: Majalah iSihat

Bila membicarakan tentang kesihatan diri, setiap barang yang digunakan sama juga pentignya dengan setiap produk yang diambil untuk kesihatan tubuh. Maka, rumah sepatutnya menjadi tempat paling selamat di atas muka bumi ini.

Bersihkan ia dengan pencuci organik Shaklee yang SELAMAT, BERKESAN, MESRA ALAM dan MENJIMATKAN wang anda. Belailah diri dengan menitikberatkan kesihatan.

Ayuh kita pastikan seluruh ceruk manapun bahagian rumah kita bersih dan kemas. Namun, pastikan kita buat pilihan produk pencuci yang betul dan SELAMAT lebih-lebih lagi disekitar insane yang tersayang; BERKESAN terhadap semua kotoran degil; MESRA ALAM untuk bumi; dan JIMAT untuk wang anda. Dalam erti kata lain, jadikan Get Clean sebahagian dari rumah anda.


Basic H2TM Organic Super Cleaning Concentrate: Tanpa Toksik, Cara Membersih Semulajadi

Amat menjimatkan, benar-benar berkesan membersihkan dan menanggalkan minyak gris degil dengan hanya daripada sebotol pencuci pekat Basic H2TM Organik dengan kepekatan berganda yang hebat.

Berkepekatan tinggi – 473ml (16 aun) menjana 182 liter (48 gelen) pencuci berkuasa hebat. Untulk 1001 kegunaan pembersih dan cucian – mebunag kotoran, minyak gris dan kotoran dari mana-mana permukaan yang boleh dibasuh; luar dan dalam; dinding-dinding, tingkap-tingkap dan cermina-cermin, lantai, peralatan dapur, dapur masak, mana-mana bahagian tertutup dan perabot.

Kesan calar balar yang mengandungi minyak gris degil meninggalkan kesan comot yang digunakan bagi membersihkan laluan minyak, tempat pembakar gril, ketuhar dan lain-lain lagi. Tanpa perlu dibilas, tiada kesan comot dan tiada kesan calar.


Hand Dish Wash Concentrate: Pencuci Pinggan Basuhan Tangan yang Handal Membersih Minyak Degil

Anda perlukan beberapa titisan bagi mencuci setimbun pinggan yang berminyak selepas makan malam. Lantas membuatkan tugasan menjadi amat mudah, malah ia juga
  • Lembut pada tangan
  • Semulajadi, pencuci berasaskan tumbuh-tumbuhan
  • Kaya dengan buih dan tahan lebih lama
  • Membuatkan pinggan bersih berkilau
  • Hanya beberapatitis mampu membersihkan timbunan pinggan mangkuk di singki.

Fresh Laundry Concentrate (Powder)
Formula semulajadi untuk pakaian lebih bersih

Dapatkah anda rasakan nikmat bersihnya baju yang dibasuh sebaik sahaja ia dicuci? Cucian baju ini lebih baik. Formula enzim semulajadinya menjadikan pakaian lebih bersih di samping menyelamatkan bumi. Jadi, anda bolehlah melonggokkan timbunan cucian baju dan menghidu kesegarannya. (^__^)


Soft Fabric Concentrate
Melembutkan Pakaian
  • Ia berbau segar, selembut sutera yang mengurangkan kedutan dan menghilangkan kesan statik pada kain yang mungkin ada pada pencuci yang anda gunakan sebelumnya. Sekali lagi, terima kasih kepada formula kepekatan yang hebat yang mana anda bukan hanya menggunakan dengan kuantiti yang sedikit malah botol kecil yang mudah disimpan, dibawa dan dituangyang  boleh ditatang di telapak tangan pun.
  • Berkepekatan tinggi 946ml (32 auns)melembutkan 64 muatan
  • Pelembut semulajadi, mengurangkan kedutan dan mengawal kehadiran pada kain
  • Botol yang kecil bagi memudahkan ia dibawa, dituang dan disimpan



Untuk maklumat lanjut tentang pembelian produk Shaklee / keahlian / jana pendapatan dari rumah sila hubungi saya seperti di bawah: 
email: mommyfarisazham@gmail.com
SMS/whatsapp: 013-7073943 (Deanna)