Popular Posts

Wednesday, 29 May 2013

Seronoknyaaaa..dapat pergi Dubai Umrah PERCUMA!!


Cuba teka nie hotel apa? Kami ditempatkan di hotel yang tertinggi di dunia iaitu Hotel Marriot Marquis dan bilik kami di tingkat 60 dengan pemandangan yang sangat cantik. MasyaALLAH!!

Itulah sebahagian pengalaman Kak N sekeluarga yang dapat menunaikan umrah awal Mei 2012 yang ditaja sepenuhnya dengan Shaklee.

Wahhhh..seronok dan bahagia kan? kan? Ini semua hasil usaha yang Kak N dapat hasil biz Shaklee. 

Ingat tak entry saya yang lepas tentang peluang yang Shaklee tawarkan? Selain percutian yang ditanggung sepenuhnya oleh Shaklee samada dalam negara mahupun luar negara, Shaklee juga menawarkan ganjaran tunai dan juga program kereta.

Boleh baca selanjutnya di sini:
http://duniavitaminsemulajadi.blogspot.com/2013/04/kerja-tak-setaraf-dengan-kelayakan.html

Sejujurnya, saya juga mencabar diri saya untuk dapat umrah percuma melalui peluang yang Shaklee tawarkan. Siapa tak nak kan, dapat pergi umrah percuma, layanan first class..dan dapat pergi tempat-tempat yang juga first class.

Bayangkanlah, jika kita bekerja hanya makan gaji agak-agak berapa lama masa nak ambil untuk kumpul duit? Tapi dengan Shaklee, insyaAllah semua impian akan jadi kenyataan! Lagi pun kalau dapat pergi percutian yang ditanggung oleh Shaklee, kita cuma bawa duit untuk shopping je! Tak seronok ke?

Nak baca lagi entry Kak N tentang Dubai Umrah Percuma? Jom klik kat sini:
http://www.anakkuwiraku.com/2013/05/shaklee-dubai-umrah-2013-day-1.html

Moga jadi pembakar semangat untuk kita semua! :)



Salam sayang, 
Deanna


Untuk maklumat lanjut tentang pembelian produk Shaklee / keahlian / jana pendapatan dari rumah sila hubungi saya seperti di bawah: 
email: mommyfarisazham@gmail.com 
SMS: 013-7073943 (Deanna) 
Fan page: Dunia Vitamin Semulajadi

Tuesday, 28 May 2013

Apa yang bagus sangat ESP nie?

Bagi anda yang belum pernah mencuba ESP atau pun Energizing Soy Protein tentu tertanya-tanya, bagus sangat ke ESP nie? Apa yang best sangat pasal ESP nie?

Pada saya ESP memang BAGUS dan BEST!! Dalam banyak-banyak produk Shaklee, memang ESP la nombor 1 dalam list..hehe..

Mana taknya, dalam sehari 3 kali bancuhan je kebaikkannya dah macam-macam meresap dalam tubuh. Tambah-tambah boleh buat ESP dengan resepi sendiri. Memang sedap taw!

Apa khasiat yang terkandung dalam ESP nie?

Khasiat ESP Shaklee

Kredit: ibuhakimhaikal.com

Faedah Energizing Soy Protein Shaklee yang utama:
 
Kekal Muda – Asid Amino membina otot manusia, kuku, rambut, darah, organ, kulit, kelenjar, 50,000 jenis protein, 20,000 jenis enzim dan lain-lain. Pengambilan Energizing Soy Protein Shaklee adalah kunci untuk mengekalkan kulit muda dan otot serta memastikan kita sentiasa bertenaga. 

Hormon Berasaskan Tumbuhan Semulajadi – kacang soya adalah tumbuhan yang hanya kaya dalam isoflavon yang sama dengan fungsi hormon wanita. Ia membantu dalam mengurangkan paras kolesterol dan mencegah osteoporosis dan penyakit jantung. 

Memulihkan Fungsi Prostat Lelaki - genistein dalam kacang soya telah membuktikan bahawa ia mempunyai keupayaan untuk menghalang pertumbuhan dan mencegah sel kanser daripada merebak. Ia memusnahkan radikal bebas dalam sel-sel kita sebelum radikal bebas bermutasi DNA sel-sel menjadi sel-sel kanser. Ia juga menjaga rahim dan ovari, kitaran haid dan prostat. 

Kulit berseri dan anjal – Merangsang regenerasi kulit dan otot, memulihkan kedutan, sebagai anti-penuaan, mengembalikan keserian kulit dan kelembutan-lembutan otot, sekali gus mempercepatkan pemulihan luka danmenghilangkan parut. 

Pemberi tenaga segera – Membekalkan tenaga segera dan meningkatkan sistem imun, dengan itu ia memulihkan keletihan, migrain, insomnia dan tekanan gejala yang berkaitan seperti kemurungan, kebimbangan, ketakutan, dll. 

Memulihkan Pigmentasi – Melambatkan proses uban, rambut gugur, masalah keadaan rambut, pigmentasi, freckles. 

Memperbaiki Memori – Menguatkan ingatan, kecergasan, keupayaan seksual, dan sebagainya. 

Selain itu..ESP juga sangat bagus di ambil oleh ibu yang mengandung dan ibu yang menyusukan anak..
  • Ianya sangat penting untuk membina dan memperbaharui se-sel tisu, hormon dan enzim di dalam tubuh. 
  • Sangat diperlukan oleh wanita yang mengandung dan menyusukan anak.
  • Penting untuk pembentukan kuku, rambut dan kulit. 
  • Protein yang berkualiti sangat membantu pertumbuhan yang baik. 
  • Ianya juga dikatakan kunci untuk melawan penyakit. 
  • ESP juga memberi ibu tenaga di mana bagi mereka yang mengalami morning sickness yang agak teruk. 
  • Ia juga memelihara dan mengelakkan janin menjadi cacat. 
  • Selain itu, protein ini juga membantu membekalkan asid amino yang bertindak membentuk otot dan organ bayi. 
  • Keperluan protein sewaktu mengandung perlulah mencukupi bagi membantu pertumbuhan plasenta, uterus, penghasilan susu dan untuk membantu aliran darah ibu yang bertambah. 
  • Keperluan protein ini semakin penting ketika memasuki trimester ke 3 bagi membantu memaksimumkan pertumbuhan fetus.

Haa..ESP bukan je untuk wanita, malah sesuai untuk semua golongan termasuk kaum adam.
Tak rugi melabur untuk beli ESP nie. Pada saya harganya sangat berbaloi-baloi dengan khasiatnya. Malah, boleh kongsi satu keluarga lagi taw!

Jom dapatkan ESP hari nie! :)

* These statement have not been evaluated by the Food & Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or preventary disease. 

Untuk maklumat lanjut tentang pembelian produk Shaklee / keahlian / jana pendapatan dari rumah sila hubungi saya seperti di bawah: 
email: mommyfarisazham@gmail.com 
SMS: 013-7073943 (Deanna) 
Fan page: Dunia Vitamin Semulajadi

Monday, 27 May 2013

Kurang Idea Nak Cukupkan Barang Hantaran? Nah, cubalah yang nie~




Berita baik lagi istimewa untuk semua bakal-bakal pengantin kat luar sana!

Macam mana persiapan anda? Dah cukup barang hantaran? Belum? Masih tercari-cari barang untuk cukupkan hantaran? Atau nak cari kelainan dalam barang hantaran anda?

Cubalah yang ini!

Kredit: Raihan's Vita-Shop's

Hantaran Shaklee

Ya, barang hantaran Shaklee! Pasti gempak punya! heheee..

Dan kita semua tahu yang vitamin nie bagus untuk kesihatan kan? Jadi, apa salahnya hadiahkan vitamin Shaklee istimewa untuk pasangan anda. Lagi best boleh hadiahkan pada pasangan vitamin kesuburan. InsyaAllah, boleh cepat dapat anak.

Pada anda yang nak sambut ulangtahun perkahwinan, atau nak sambut ulangtahun kelahiran pasangan mahu pun ulangtahun kelahiran mak ayah, anda juga boleh hadiahkan mereka vitamin Shaklee. Supaya insan yang anda sayangi sentiasa sihat, ceria dan bertenaga.

Jom PM saya di facebook atau email kan kepada saya untuk ketahui hantaran mana yang sesuai untuk majlis anda atau vitamin yang sesuai untuk dijadikan sebagai hadiah.



Untuk maklumat lanjut tentang pembelian produk Shaklee / keahlian / jana pendapatan dari rumah sila hubungi saya seperti di bawah: 
email: mommyfarisazham@gmail.com 
SMS: 013-7073943 (Deanna) 
Fan page: Dunia Vitamin Semulajadi

Friday, 24 May 2013

Mencari Penawar Gastrik?

ESP membantu merawat Gastrik

Salam Jumaat buat semua pembaca blog saya. 
Hari nie saya nak bawa berita baik bagi anda yang dah lama menanggung kesakitan akibat gastrik. Saya harap entry saya kali nie dapat membantu anda merawat gastrik yang anda alami.

Sebelum tu, apa sebenarnya gastrik nie?

Gastrik antara masalah sangat lazim dan secara umumnya ia boleh dibahagikan kepada 2 jenis iaitu gastritis (keradangan lapisan mukosa yang melapik dinding perut) dan ulser perut atau peptik pada lapisan sel yang lebih dalam (lebih teruk berbanding gastritis).

Biasanya apabila orang berkata mereka ada masalah gastrik, ia merujuk kepada keadaan pertama (gastritis).
Secara semulajadi, sel perut kita menghasilkan asid hidroklorik (dengan pH 1 hingga pH 2) yang berfungsi mencerna makanan. Asid ini kuat dan jika terkena tangan, kulit akan terkakis. Sel perut menghasilkan lapisan mukosa (lapisan pertahanan) sebagai pelindung daripada kesan asid hidroklorik.

Pengeluaran atau rembesan asid hidroklorik berlaku apabila ada makanan untuk memulakan proses pencernaan dan gastrik berlaku apabila tiada keseimbangan antara kuantiti rembesan asid hidroklorik (terlalu banyak) dengan kekuatan lapisan pertahanan (menjadi lemah). Jika lapisan pertahanan ini menjadi lemah, ulser berlaku kerana asid hidroklorik boleh sampai ke sel dan menyebabkan keradangan.

Jika orang mengadu sakit perut ketika lapar, ia menandakan asid hidroklorik terlalu banyak dalam perut dan sebaliknya jika sakit perut selepas makan, ia mungkin menandakan masalah ulser perut kerana lapisan mukosa yang sudah lemah.

*********************************************************************************

Ujian klinikal telah membuktikan protein soya merupakan blok binaan utama bagi membina kesihatan untuk jangka masa yang panjang. Protein soya juga merupakan sumber-sumber kalsium dan zat besi yang baik.

Kenapa mesti pilih ESP Shaklee?
  • Kacang soya yang digunakan hanyalah mengandungi non-GMO (non-Genetically Modified Organism) dan diproses pada suhu yang rendah
  • Setiap 850g ( 1 tin ESP) dihasilkan daripada 30kg kacang soya
  • Satu-satunya produk dipasaran yang menjamin penyediaan 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh badan manusia
  • Diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral
  • Kandungan Indeks Glisemik yang rendah 
  • Satu hidangan ESP bersamaan 2 kali ganda daging, 4 kali ganda telur, 12 kali ganda susu, rendah lemak, tiada kolestrol, tiada asid urik dan sangat mudah diserap oleh badan
  • Sesuai untuk semua golongan   

Apa kata mereka yang telah mencuba ESP untuk merawat gastrik yang dialami? 


Testimoni: Penghidap gastrik sejak darjah 4


Testimoni: Penghidap gastrik hampir 10 tahun

 

Alhamdulillah, ESP dapat membantu mereka mengubah kehidupan mereka kepada kehidupan yang lebih sihat.

Bagi anda yang telah mencuba bermacam-macam ubatan tetapi masih tidak berhasil, cubalah ESP!

* These statement have not been evaluated by the Food & Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or preventary disease. 

Untuk maklumat lanjut tentang pembelian produk Shaklee / keahlian / jana pendapatan dari rumah sila hubungi saya seperti di bawah: 
email: mommyfarisazham@gmail.com 
SMS: 013-7073943 (Deanna) 
Fan page: Dunia Vitamin Semulajadi

Sunday, 19 May 2013

Rahsia Hamil dengan Shaklee

Saat indah bergelar ibu dan ayah memang saat indah yang dinanti-nantikan setiap pasangan yang telah mendirikan rumah tangga.

Namun, tak semua pasangan yang telah mendirikan rumah tangga dikurniakan rezeki seperti kebanyakan pasangan lain. Ada yang terpaksa menunggu setahun, 2 tahun, 5 tahun, malah 10 tahun pun ada untuk bergelar ibu dan ayah setelah berusaha macam-macam cara untuk mendapatkan cahaya mata.

Jika anda telah berusaha dengan macam-macam cara tetapi masih belum berhasil, mari cuba cara yang nie pula. 

 
Atasi kesuburan anda dengan Set Kesuburan Shaklee



Fungsi setiap vitamin:


Vitalea
Multivitamin terbaik yang dilengkapi dengan zat besi.  
Dirumus khas bagi memenuhi keperluan 28 vitamin dan mineral penting yang diperlukan.

B Complex
Penting sebagai penenang dan menstabilkan emosi / hormon.
Lengkap dengan 8 kumpulan B yang diperlukan badan termasuk biotin dan folic asid yang penting untuk pembentukan darah dan kestabilan hormon.


Vitamin C
Sebagai antioksidan yang paling minima dengan 500mg sehari dan bertindak mengikut pelepasan masa.

Alfalfa
Sebagai Raja Tumbuh-tumbuhan yang kaya dengan protein dan garam mineral. 
Bertindak sebagai serat yang baik.
Membantu pembersihan usus.
Dapat berfungsi lebih baik daripada k***p f*****h.
Membantu atasi masalah keputihan.
Dapat berfungsi sebagai pelincir terutama bagi wanita yang mengalami "sakit ketika bersama".
Ada juga yang berpendapat dapat memekatkan air mani suami.

GLA Complex
Membantu dalam mengatasi masalah haid tidak teratur.
Membantu wanita hasilkan cecair serviks yang subur dan berkualiti (Egg White Cervical Mucus).
Cecair ini akan membantu sperma berenang terus ke uterus, ke tiub Fallopio dan seterusnya ke telur (ovum). Cecair jenis ini juga sangat subur, nipis, berair, cerah dan likat.
Cecair serviks yang subur ini akan membantu sperma hidup lebih lama (sehingga 5 hari) di dalam tiub Fallopio. Ia akan membantu proses persenyawaan walaupun tidak melakukan hubungan seksual semasa sedang waktu subur (waktu ovulasi).


Istimewanya, set ini juga boleh diamalkan bersama bersama suami.
Tapi saya juga tahu encik yang bernama lelaki nie biasanya tak suka dengan pengambilan vitamin yang banyak. Jadi saya sarankan Zink Complex dan Vitamin E.

Zink memainkan peranan penting dalam organ seks lelaki. Zink dapat membantu mengekalkan keinginan seksual yang tinggi dan menghasilkan sperma yang sihat.

Manakala Vitamin E pula dikatakan dapat membantu kesihatan prostat, membantu mengekalkan tekanan darah, membantu menurunkan trigliceride, dan membantu mendapatkan kulit yang cantik dan muda.
Vitamin E ini ibarat tonik untuk para lelaki. Ada juga berpendapat suami mereka lebih bertenaga selepas pengambilan vitamin ini.

Namun, semuanya terpulang kepada bajet masing-masing. Anda masih boleh mendapatkan Set Kesuburan Shaklee pada bajet anda.

 
Testimoni: Pelanggan yang alami masalah ketidakseimbangan hormon, PCOS telah berjaya hamil



Testimoni: Berjaya amil setelah setahun setengah penantian



Testimoni: Berjaya hamil setelah lebih satu tahun penantian



Alhamdulillah, mereka berpuas hati dengan Set Kesuburan Shaklee. Ini hanyalah cadangan dan sebahagian daripada usaha. InsyaAllah jika diamalkan dengan konsisten selama 3 bulan oleh suami dan isteri, dan jika diizinkan Allah ada rezekinya. Kita hanya merancang dan hanya Tuhan yang berhak menentukannya.




* These statement have not been evaluated by the Food & Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or preventary disease. 

Untuk maklumat lanjut tentang pembelian produk Shaklee / keahlian / jana pendapatan dari rumah sila hubungi saya seperti di bawah: 
email: mommyfarisazham@gmail.com 
SMS: 013-7073943 (Deanna) 
Fan page: Dunia Vitamin Semulajadi

Friday, 17 May 2013

Di Mana Sumber Kekuatan Kita?

Assalamualaikum dan selamat hari Jumaat buat semua pembaca blog Dunia Vitamin Semulajadi. 

Alhamdulillah, kita masih dipanjangkan usia oleh Allah SWT sehingga ke hari ini. 

Menjawab kepada persoalan tajuk entry saya hari nie, Di mana sumber kekuatan kita?

Jawapannya, hanya dari Allah SWT. 

Allah adalah kekuatan. Jadi untuk mencari kekuatan carilah Allah.
Dekatilah Pencipta kita dengan zikrullah dan amalan-amalan sunat seperti solat sunat Dhuha, Taubat dan Tahajjud di samping kita menjaga amalan yang wajib seperti solat 5 waktu. InsyaAllah, kekuatan itu akan datang bila rohani kita diberikan makanan yang secukupnya. 
 



Percaya akan Allah dan yakinlah dengan kekuasan-Nya.
Bertasbihlah memuji kebesaran Allah seperti mana Allah telah berfirman dalam surah Al-Waqiah.



Wallahu A’lam Bish Shawab
(Hanya Allah Maha Mengetahui apa yang benar)
 
 
Salam sayang,
Deanna 

Thursday, 16 May 2013

Hilang 20kg Dalam Masa 2 Bulan dengan Set Slimming Shaklee

Haaa..siapa kata ibu menyusu tak boleh slim kan?  
Buktinya, ramai pengguna Set Slimming Breastfeeding telah berjaya menurunkan berat badan dengan jayanya! 

Apa yang ada dalam Set Slimming Breastfeeding nie?
Ada 3 produk iaitu:
  1. Lecithin: berfungsi untuk memecahkan lemak dalam badan
  2. Alfalfa: bertindak sebagai fiber untuk mengangkut lemak-lemak yang telah dipecahkan. Alfalfa juga bertindak sebagai milk booster
  3. ESP: merupakan protein soya yang akan membantu si ibu berasa kenyang lebih lama, membantu meningkatkan pembakaran kalori sehingga 35%, mengelakkan diet yo-yo dan menghalang peningkatan berat badan dengan mudah. ESP juga merupakan milk booster terbaik dan membantu mempercepatkan penghasilan susu ibu dan susu ibu lebih pekat.

Kenapa anda perlu pilih Set Slimming Breastfeeding Shaklee?
  1. Tidak menganggu penyusuan. Malah dalam set ini terdapat dua milk booster iaitu ESP dan Alfalfa.
  2. Selamat untuk si ibu dan juga bayi dan tiada kesan sampingan.
  3. Tak perlu elak untuk makan nasi atau pun karbohidrat.

Testimoni: Hilang 20kg Dalam Masa 2 Bulan. Susu meriah kulit pun makin cantik.




Best kan? Bukan je berat badan turun, malah susu badan juga meriah, kulit pun bertambah cantik. ESP bukan hanya berfungsi sebagai milk booster terbaik, ia juga dapat mencantikkan kulit.

Jom cuba, memang berbaloi-baloi. Tak rugi mencuba. :)
Konsultasi percuma akan diberikan untuk setiap pembelian daripada saya.



* These statement have not been evaluated by the Food & Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or preventary disease. 

Untuk maklumat lanjut tentang pembelian produk Shaklee / keahlian / jana pendapatan dari rumah sila hubungi saya seperti di bawah: 
email: mommyfarisazham@gmail.com 
SMS: 013-7073943 (Deanna) 

Wednesday, 15 May 2013

Period Teratur & Senggugut Hilang dengan GLA Complex

Shaklee GLA Complex

 
Perbezaan Shaklee:

GLA Shaklee diekstrak  dari borage yang mengandungi lebih dari 2 kali ganda GLA dalam EPO. Borage adalah 3 kali lebih dari segi bioavailabiliti dan 3 kali lebih berkesan dari EPO.

Setiap kapsul mengandungi lebih 300mg GLA yang mana ianya adalah sumber terbaik Omega-6. Ianya digabungkan dengan minyak sunflower dan vitamin E untuk meningkatkan keberkesanan dan kestabilannya.


Sumber Asli GLA Complex:
  1. Borage Seed
  2. Blackcurrant
  3. EPO

The most concentrated natural GLA is form borage seed.

Shaklee GLA Complex: The most natural, the most effective natural ingredients



Khasiat GLA Complex:
  1. Herba tradisi yang dipercayai untuk merawat ulser, mengeluarkan virus, melegakan kelesuan, membersihkan kahak, meringankan kebas urat saraf dan meningkatkan stamina.
  2. GLA membentuk prostaglandin untuk mengawal selia hormon lelaki dan wanita
  3. Memperbaiki simptom PMS
  4. Melambatkan menopaus
  5. Melambatkan penuaan dan kulit lebih muda
  6. Menentang kanser
  7. Memperbaiki inflamasi kulit
  8. Menghalang komplikasi diabetes
  9. Merendahkan kolestrol LDL
  10. Menghalang penambahan berat badan
  11. Menghalang tekanan darah tinggi
  12. Memperbaiki tekstur rambut

Testimoni:

Testimoni: Period Teratur dan Senggugut Hilang dengan GLA Complex

GLA bukan saja untuk wanita, malah ia juga sesuai untuk golongan remaja dan dewasa samada lelaki mahupun wanita. GLA atau gamma-linolenic acid adalah sama penting seperti asid amino perlu yang tidak boleh dihasilkan oleh tubuh manusia dan perlu diperolehi daripada pemakanan. GLA juga penting untuk mereka selepas menopaus dan andropause (menopaus lelaki).


* These statement have not been evaluated by the Food & Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or preventary disease. 


Untuk maklumat lanjut tentang pembelian produk Shaklee / keahlian / jana pendapatan dari rumah sila hubungi saya seperti di bawah: 
email: mommyfarisazham@gmail.com 
SMS: 013-7073943 (Deanna) 
Fan page: Dunia Vitamin Semulajadi

Tuesday, 14 May 2013

Alfalfa Shaklee: Ketatkan Miss 'V'




Ops! Maaflah, tajuk entry kali nie agak berbaur 18SX...hehe...
Bukan apa, bagi saya ianya penting dalam hubungan suami isteri. Siapa yang tak nak hubungan intim bersama suami sentiasa hangat dan buat suami bertambah sayang walaupun anak dah berderet-deret..kan?

So, hari nie saya nak kongsikan pada anda rahsia untuk ketatkan miss 'V' berdasarkan pengalaman customer kami.

Beliau merupakan seorang ibu menyusu. Yang best nya, beliau amalkan alfalfa belum sampai sebulan pun..dah dapat kesan miss 'V' ketat. Malah susu badan pun banyak. 


Testimoni Alfalfa Shaklee

Alfalfa bukan je untuk wanita tau. Anda juga boleh berkongsi bersama suami. 
Alfalfa juga dikatakan dapat membantu memekatkan air mani suami. Jadi pada anda yang merancang nak menambah bilangan ahli keluarga, boleh la mencuba Alfalfa.

Lagi testimoni Alfalfa Shaklee klik DI SINI.

Jom order! Selagi tak cuba mana nak tau kan? :)



* These statement have not been evaluated by the Food & Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or preventary disease. 


Untuk maklumat lanjut tentang pembelian produk Shaklee / keahlian / jana pendapatan dari rumah sila hubungi saya seperti di bawah: 
email: mommyfarisazham@gmail.com 
SMS: 013-7073943 (Deanna) 

Saturday, 11 May 2013

Tulang Retak Boleh Pulih?

Teruja saya membaca testimoni nie. Tak payah cerita panjang..jom layan..hehe

Kredit: Momma Sihat
 

Retak Tulang pun Boleh Pulih?
-----------------------------------

Ya.. Ini yang saya alami sendiri. Ceritanya begini:

Saya pernah terlibat dalam kemalangan jalan raya ketika menuntut di UIA pada 2007. Waktu itu, jari kaki kelingking saya retak teruk dan hampir patah.

Nak dijadikan cerita, dalam bulan November lepas saya terjatuh pulak dari tangga di rumah. Memang agak mengerikan bila melihat jari kaki saya terpelecok tegak ke atas.

Setelah sejam menanti dengan penuh penyeksaan, anak saudara yang pandai mengurut tu akhirnya berjaya 'menyentap' jari tersebut supaya kembali ke kedudukan asal. Waktu itu hanya Allah yang tahu betapa sakitnya..

Secara jujurnya, saya takut bertemu doktor. Sanggup tak ke klinik kerana takut dikenakan 'injection'. Tapi bila bangun keesokan harinya bahagian kemalangan itu semakin lebam kehitaman. Malah kaki rasa berdenyut-denyut. Saya mula gusar. Suami akhirnya memaksa saya ke klinik.

Tiba di klinik, dirujuk pula ke hospital. Mungkin patah katanya. Apabila tiba di hospital, Doktor pada mulanya memaksa saya masuk ke wad. Tapi saya enggan & minta dimasukkan hanya selepas melihat result x-ray.

Setelah melihat result x-ray:


Doktor: Tak patah.. Retak pun tidak.. Cantik saja tulang awak!
Saya: Eh! Ye ke doktor?
Doktor: Betul. Cuba tengok ni.. Tak ada retak pun.. Mungkin urat you yang buat lebam ni.
Saya pun turut sama meneliti tulang kaki saya.

Saya: Dulu saya ada patah tulang dekat jari kaki yang tu..
(sambil menuding ke arah kaki kecil yang paling akhir itu.) Dahinya kelihatan berkerut.
Doktor: Tak nampak bekas patah pun? Bekas retak pun tak ada.
Saya turut rasa hairan.
Doktor: Macam mana boleh patah? You accident?
Saya menggangguk.
Doktor: Ooo.. You banyak minum susu ni. Bagus.. Bagus.. Banyak kalsium!
Saya: Tak lah doktor. Saya tak minum susu pun..
Doktor: Ya kah? Tapi macam mana tulang nampak cantik ni?
Saya sendiri keliru. Kemudian teringatkan Ostematirx yang saya amalkan sejak April 2012. Itukah penyebabnya?
Saya: Doktor tau tak Ostematrix Shaklee? Saya consume tu since last April..
Doktor itu terus tersenyum.
Doktor: Ooo.. Ostematrix.. Bagus! Memang baik untuk tulang! You teruskan makan.

Alhamdulillah... Walaupun tidak minum susu. Kalsium yang mencukupi juga saya perolehi dari khasiat Ostematrix! Terima kasih Shaklee!


Perlu difahami, Ostematrix bukanlah ubat. Ia hanyalah supplement untuk mencukupkan kandungan kalsium dalam badan. Bagi anda yang tak suka minum susu, cubalah Ostematrix.



* These statement have not been evaluated by the Food & Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or preventary disease. 


Untuk maklumat lanjut tentang pembelian produk Shaklee / keahlian / jana pendapatan dari rumah sila hubungi saya seperti di bawah: 
email: mommyfarisazham@gmail.com 
SMS: 013-7073943 (Deanna) 

Friday, 10 May 2013

Kulit Baby Semakin Cantik, Putih & Gebu dengan ESP

Dah ramai ibu-ibu yang gembira dengan kesan yang mereka perolehi setelah mengamalkan ESP Shaklee.

Bukan saja semakin bertenaga, susu bertambah, pekat dan baby cepat kenyang. Malah kulit anak jadi putih dan gebu. Kalau kulit anak jadi cantik, tentulah kesannya turut tempias pada ibunya kan?

Testimoni ESP

Testimoni ESP + Ostematrix

Kenapa ramai yang sukakan ESP? 
  • ESP menjadikan kulit muka cantik, halus,gebu dan berseri 
  • ESP memberi tenaga, badan semakin sihat dan kurang letih 
  • Bagi ibu-ibu yang menyusukan anak, ESP sangat-sangat membantu menghasilkan susu dengan lebih cepat dan banyak 
  • ESP juga membantu menghaslkan susu yang lebih pekat dan berkrim, kesannya bayi anda akan cepat kenyang dan kurang meragam 
  • Bagi ibu-ibu mengandung, ESP membantu perkembangan fetus dan memastikan kesihatan ibu di tahap optimum 
  • Berkesan dalam menganjalkan kulit, dan sangat digemari oleh kaum wanita bagi menganjalkan kembali payudara yang kendur 
  • Cepat kenyang dan membantu dalam pegurusan berat badan. 
  • Berupaya menghilangkan parut jerawat di muka, kerana terjadinya parut akibat kekurangan protein unuk membentuk sel baru dan menyingkirkan sel kulit mati.

nak CANTIK.,KURUS,TEGANG,ANJAL,GEBUS.. nak SUSU BANYAK SERTA BADAN SIHAT..JOM AMALKAN ESP!


* These statement have not been evaluated by the Food & Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or preventary disease. 


Untuk maklumat lanjut tentang pembelian produk Shaklee / keahlian / jana pendapatan dari rumah sila hubungi saya seperti di bawah: 
email: mommyfarisazham@gmail.com 
SMS: 013-7073943 (Deanna) 

Kunci Syurga

Assalamualaikum dan selamat pagi Jumaat semua! 

Sedikit renungan bersama untuk kita semua di pagi Jumaat yang indah nie :)



Kalau rezeki dari Allah terlambat maka beristighfarlah kepada Allah dan mohonlah semoga Allah melapangkan rezeki-Nya bagi anda. Kunci syurga adalah sabar. Kunci kemuliaan adalah rendah hati. Dan kunci kebaikan (kehormatan) adalah taqwa :)


Salam sayang,
Deanna


Untuk maklumat lanjut tentang pembelian produk Shaklee / keahlian / jana pendapatan dari rumah sila hubungi saya seperti di bawah: 
email: mommyfarisazham@gmail.com 
SMS: 013-7073943 (Deanna) 

Thursday, 9 May 2013

Susu Tetap Meriah Walaupun Dengan Set Penyusuan Bajet

Susu tetap meriah walaupun hanya ambil ESP + Alfalfa!
Testimoni Set Penyusuan [ ESP + Alfalfa ]

Ramai ibu-ibu yang bercita-cita ingin menjayakan penyusuan si manja sehingga mereka mencapai umur 2 tahun. Namun, kadang kala mungkin si ibu lupa bahawa salah satu faktor kejayaan penyusuan antaranya bergantung kepada kesihatan ibu. Jadi si ibu perlulah memastikan tubuh mereka kekal sihat, bertenaga, ceria dan terus bersemangat. Ini secara tidak langsung dapat membantu si ibu mampu membekalkan susu ibu kepada si manja.

Pengambilan vitamin atau supplement untuk tujuan penyusuan bukanlah salah satu cara untuk banyakkan susu. Vitamin atau supplement ini di ambil adalah untuk memastikan kesihatan ibu sentiasa berada di tahap optimum untuk memastikan si ibu dapat membekalkan susu ibu kepada si manja. 

Bagi ibu-ibu menyusu, konsep asas penyusuan haruslah difahami terlebih dahulu iaitu LEBIH KERAP BAYI DI SUSUKAN atau LEBIH KERAP SESI PERAHAN MAKA LEBIH BANYAK SUSU IBU AKAN DIHASILKAN.
Pengambilan supplement hanya akan memberikan kesan yang besar dalam dunia penyusuan sekiranya si ibu memenuhi keperluan di bawah dengan disiplin dan konsisten.
  1. Si ibu hendaklah kerap menyusukan bayi secara langsung. Atau bagi ibu yang bekerjaya, sesi perahan yang konsisten setiap 2-3 jam sehingga payudara benar-benar kosong.
  2. Pengambilan air hendaklah tidak kurang daripada 3 liter sehari dan si ibu tidak berdiet.
  3. Si ibu dinasihatkan agar mendekatkan diri dengan Pencipta untuk memastikan keseimbangan keperluan rohani dan jasmani. Bagi ibu-ibu muslim, berdoa dan berzikir semasa menyusukan bayi atau ketika membuat sesi perahan amat digalakkan dan menjadikannya sebagai satu amalan rutin agar mudah mencapai ketenangan dan penyusuan dapat berjalan dengan lancar.

* Untuk maklumat lanjut boleh hubungi saya untuk dapatkan konsultasi tentang set mana yang paling sesuai dengan anda. Anda juga akan diberi tips dan cara pengambilan vitamin yang betul apabila membeli dengan saya.


* These statement have not been evaluated by the Food & Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or preventary disease. 


Untuk maklumat lanjut tentang pembelian produk Shaklee / keahlian / jana pendapatan dari rumah sila hubungi saya seperti di bawah: 
email: mommyfarisazham@gmail.com 
SMS: 013-7073943 (Deanna) 

Tuesday, 7 May 2013

Turun 4KG Setiap Bulan dengan Set Slimming Shaklee

Testimoni Set Slimming Shaklee Untuk Ibu Menyusu:

Set Slimming Shaklee Ibu Menyusu

**Tak perlu cerita panjang2 kot...Gambar boleh menceritakan semuanya..hi3...Hasil nie saya dapat 5 bulan consume Set Pelansingan...
**Dengan cara diet yang sihat walaupun tak bersenam...masih konsisten turun 3-4 kg setiap bulan...Turun berat cara chat tak perlu risau badan naik kalau stop makan vitamin...Supplement nie mempercepatkan proses...Diet tanpa Supplement lambat la ckit nak turun yea..
**Mesti ramai ingat diet tak leh makan...salah tue...diet adalah amalkan cara pemakanan yang sihat...
**Kurangkan minyak & karbohidrat...Bukan tak leh makan nasi n lauk sedap2...saya still makan nasi time lunch+lauk yang sedap2...hi.
**Thanks Shaklee...
~ Puan Aida


Kelebihan Set Slimmng Shaklee:

Herblax:
  • sebagai detox dan mencuci usus. 
  • jika terdapat bahan-bahan yang tidak diingini terdapat pada usus, ia akan dibersihkan dan seterusnya membantu penyerapan vitamin-vitamin lain dalam badan dengan lebih berkesan. 

Lecithin:
  • membantu memecahkan lemak dan kolesterol dalam badan. Lemak-lemak yang tidak diingini akan dibuang dengan bantuan Lecithin.

Alfalfa: 
  • dikenali sebagai Raja Segala Tumbuhan. 
  • pembantu kepada lecithin untuk membawa keluar lemak dan kolestrol
  • bertindak sebagai fiber untuk mengangkut keluar lemak-lemak yang telah terurai. Hanya alfalfa saja yang mengandungi saponin, seperti span yang berindak sebagai serat yang menyerap kolestrol.
  • Ia juga adalah pakar detox kerana dapat menyahkan toksin dari dalam badan.

ESP (Energizing Soy Protein / Soy Protein Isolate Powder) :
  • dapat memberikan  rasa kenyang lebih lama. Pengambilan ESP membantu anda untuk menjaga nafsu makan dan dapat mengelakkan anda daripada mengambil  makanan ringan yang tidak berkhasiat.
  • membantu membakar lebih 35% kalori dan membantu menjaga otot bagi menghalang semula berat naik dengan mudah.
  • mempercepatkan penghasilan susu dan memekatkan susu ibu. 
  • ESP juga membantu untuk mendapatkan kulit yang lebih cantik, menghilangkan parut dan menegangkan payudara.


Untuk maklumat lanjut boleh hubungi saya untuk dapatkan konsultasi tentang set mana yang paling sesuai dengan anda. Anda juga akan diberi tips dan cara pengambilan vitamin yang betul apabila membeli dengan saya.


* These statement have not been evaluated by the Food & Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or preventary disease. 

Untuk maklumat lanjut tentang pembelian produk Shaklee / keahlian / jana pendapatan dari rumah sila hubungi saya seperti di bawah: 
email: mommyfarisazham@gmail.com 
SMS: 013-7073943 (Deanna)

Sunday, 5 May 2013

Katak Oh Katak!

Beberapa hari lepas, ada katak masuk dalam rumah. Biasalah rumah kampung ada je katak yang tersesat masuk dalam rumah..huhu..

Nak dijadikan cerita pula, katak yang masuk rumah tu jenis katak yang kaki panjang. Kalau kawan-kawan pernah nampak, katak biasa yang kita nampak ada jalur kat belakang badan dia, mulut dia muncung tajam dan berkaki panjang. Kalau kawan-kawan tak dapat nak bayangkan takpe, saya ada gambar katak tu..hehe..

 
Haaa..tulah dia rupa katak yang masuk dalam rumah. Malam tu pula tinggal saya, Faris (anak saya), ibu dan adik saya. Mula-mula saya yang nampak katak tu. Terus panggil ibu cakap ada katak dalam rumah. Yang lawaknya, semua takut nak halau katak nie. Sebab bila katak nie melompat, tinggi pastu jauh. Tambah pula dengan kaki dia yang melekat tu..huhu...ngeri!

Nak tak nak saya juga yang kena halau. Nasib ada penyapu panjang nak halau katak nie. Dah la ngeri! Bila katak tu melompat saya yang berlari satu rumah..hahaa! Bila dah nampak katak tu melompat ke arah mana, baru sambung halau lagi. Ibu dengan adik cuma jadi pemerhati ke mana katak tu pergi bila saya lari tengok katak tu melompat...huhu..

Saya tak geli. Cuma ngeri sangat bila dia melompat. Tak tahu nak cakap macam mana..huhu.. Bila nampak dia melompat, rasa ngilu satu badan sebab ngeri. Rasa nak lari jauh-jauh sebab takut katak tu melekat kat badan..hahaa..

Modal ibu bila ada katak masuk rumah, "akak lah halau, akak kan dah pernah!" 

Memang dulu masa zaman study kat UPM, tahun akhir saya ambil kajian tentang spesies katak borneo. Mula-mula tu memang geli nak pegang katak. Tapi lama-kelamaan sebab dah terbiasa perasaan geli tu hilang. Gara-gara projek tahun akhir saya nielah, kali pertama tau saya tangkap katak pakai tangan!hahaa..masa tu kawan-kawan saya semua gelakkan saya cakap katak yang saya tangkap tu mati..huhu..
Tapi katak yang saya tangkap tu katak rumput @ kampung. Atau nama spesies dia Rana limnocharis dari Famili Ranidae. Tak ngeri sangat kot..

Katak yang masuk rumah nie pula nama dia katak pokok berjalur empat. Nama spesies dia Polypedates leucomystax dari Famili Rhacophoridae. Mengikut kajian saya dulu, spesies nie boleh ditemui dipelbagai habitat terganggu dan boleh dijumpai di merata-rata tempat termasuklah di dalam bangunan. Jadi tak hairanlah kenapa boleh jumpa dia dalam rumah..huhu..

Bila dah habis study, balik kampung..tak tahu macam mana perasaan berani tu hilang. Sekarang nie memang ngeri tengok katak. Ngeri bila tengok dia melompat!Lagi-lagi katak pokok berjalur empat tu..huhu

Kawan-kawan ada ke yang berani pegang katak? Atau ada pengalaman dengan katak? Kongsi lah pengalaman..hehe


Untuk maklumat lanjut tentang pembelian produk Shaklee / keahlian / jana pendapatan dari rumah sila hubungi saya seperti di bawah: 
email: mommyfarisazham@gmail.com 
SMS: 013-7073943 (Deanna) 
Fan page: Dunia Vitamin Semulajadi