Followers

09 January 2013

Vitamin meng-GEMUK-kan?



Benar kah vitamin menggemukkan?

Memang selalu saya dapat pertanyaan "makan vitamin nie nanti gemuk tak?"

Sejak saya mula kenali Shaklee dan mengamalkan supplement Shaklee dalam diet seharian saya, alhamdulillah saya dapat turunkan berat dan dapat kekalkan berat badan walaupun saya seorang yang kuat makan!hehee..

Vitamin B Complex dan ESP memang kegemaran saya. B Complex bukan setakat dapat membantu saya melawan tekanan malah dapat membantu saya menukar makanan kepada tenaga. So kalau makan banyak pun takde masalah. :))
ESP pula dapat membantu mengawal selera makan di samping berfungsi sebagai milk booster.

Makan vitamin boleh jadi gemuk adalah tanggapan yang salah.

Bagi yang belum faham konsepnya, meh sini saya jelaskan.

Mengikut pembacaan saya, bila kita makan vitamin ia akan meningkatkan kadar metabolisme badan dan melancarkan peredaran darah. Sebab itu, kita akan mudah berasa lapar. Tapi jangan salah anggap ye, rasa lapar tu sebab kita kurang air. Kalau kita ambil air yang secukupnya, takde la kita rasa lapar yang buat kita nak makan je. Pengambilan air yang secukupnya juga dapat membantu penyerapan nutrien yang baik ke dalam badan.

Ada juga customer saya yang mengadu bila ambil supplement asyik nak makan je. Bila di soal selidik rupanya kurang air. Pengambilan air yang secukupnya memang sangat penting untuk pengamal supplement.



Pertanyaan? 

Hubungi saya melalui email mommyfarisazham@gmail.com atau SMS 013-7073943 (Deanna) untuk maklumat lanjut. Jangan lupa LIKE fan page Dunia Vitamin Semulajadi untuk mendapatkan PROMOSI HEBAT & INFO percuma!

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas komen! ^__~

Vitamin Cinta

Vitamin HOT untuk Wanita